Kaizen

Kaizen je metoda každodenních malých změn se zaměřením na detail. Je snazší každý den udělat jeden malý krůček, než z ničeho nic jeden velký skok.

 

Metodu Kaizen vymysleli Japonci, o kterých se to moc neví, ale jsou to jedni z nejlepších traderů na světě. V čem tkví jejich formulka pro úspěch? Jsou disciplinovaní, vedou si podrobnou evidenci a neustále na sobě a svém obchodním systému pracují pomocí kaizen, malých kontinuálních změn.

 

Hromada začínajících obchodníků se dopouští té chyby, že v případě prvních nezdarů obchodní systém zahodí a jdou hledat jiný. Přitom jakýkoliv obchodní systém postavený na solidních základech a po aplikaci kaizen může být ziskový.

 

Řekněme, že nám náš obchodní systém vynáší 2000 $ měsíčně, rozhodneme se například pro nevstupování do obchodů, pokud trh netrenduje, po uplatnění tohoto detailu získáme k dobru ještě 200 $ měsíčně, to je 10 % měsíčně a ročně takto vyděláte 2400 $, což je
120% toho, co si vyděláte za měsíc. Nyní si vezměte, že těchto drobných, zdánlivě nedůležitých detailů budete mít několik, úplně vám to může změnit ziskovost systému.

 

Osobně používám fixní stop loss, zjistil jsem, že když ho budu za určitých podmínek posouvat, tedy zmenšovat, sníží se mi výrazně draw down celého systému, místo 6 obchodů můžu mít sérii 19 obchodů se stejným draw downem. To už stojí za zamyšlení, nemyslíte?

 

Jak můžeme vylepšit náš obchodní systém?

 

Na cestě k úspěchu se vám pravděpodobně postaví do cesty hromada překážek, některé budou velké, jiné malé, všechny ale zdoláte, pokud budete postupovat kontinuálně po malých krůčcích.

 

Tak proč nezačít malými krůčky?

 

Například máme-li cíl udělat 500 backtestů, můžeme si celý proces rozvrhnout do 10 bloků po 50 obchodech, pokud daný den jeden blok dokončíme, splnili jsme úkol, pokud jich dokončíme více, tím lépe. Vše je o konzistenci a ne o zběsilém výkonu, po kterém padneme vysílením a nebudeme schopni ničeho.

 

Kaizen je metoda neustálého zdokonalování našeho obchodního systému. Obchodování na forexu je o poznání sebe sama a o neustálém zlepšování, nejsnazší je pracovat na zlepšování pravidelně po malých dávkách.

 

K článku můžete diskutovat zde.

Následující kapitola: 36. Automatické obchodní systémy →

← Předcházejí kapitola: 34. Psychologie



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.